Vakleerkracht - bewegingsonderwijs

Vakleerkracht

Per 1 september 2020 (of eerder) is stichting PUSH op zoek naar:

Een vakleerkracht bewegingsonderwijs (m/v)

Ben jij een verbinder en vind jij het een uitdaging om kinderen beter te leren bewegen en sporten? Dan is deze vacature in Hellevoetsluis echt iets voor jou!

PUSH is een dynamische welzijnsorganisatie en zet zich in voor het zich goed voelen van inwoners in hun omgeving. Daarbij gaan we uit van hun eigen kracht. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn participatie, het ontwikkelen van en gebruiken van talenten, verantwoordelijkheid nemen, zelfstandig kunnen zijn, zorgen voor elkaar, initiatieven durven nemen en het ontstaan van sociale samenhang. Dit doen we door onder andere bewoners te ondersteunen, vrijwilligers te zoeken en te matchen, mensen samen te laten bewegen, mensen te ondersteunen bij de opvoeding van hun kinderen en het organiseren van bijeenkomsten, workshops en trainingen. We doen dit al meer dan 30 jaar en gebruiken onze ervaring en kennis door in te spelen op specifieke vragen en maatschappelijke ontwikkelingen.

Wat ga je doen?
Als vakleerkracht bewegingsonderwijs kom je in het Sportteam en geef je gymlessen aan de groepen 3 t/m 8 van een basisschool uit Hellevoetsluis. Je bereidt je lessen goed voor, voert deze zelfstandig uit en evalueert de opzet. Je zorgt hierbij voor een doorlopende leerlijn ten aanzien van sport en beweging. Tijdens de les help en stimuleer je de kinderen bij het uitvoeren van oefeningen. En bovenal maak je kinderen enthousiast voor sport en bewegen in de breedste zin van het woord! Je neemt ook actief deel aan de regionale Vakgroep Bewegingsonderwijs Voorne.

Waar ben je goed in?
Jij bent goed in staat om je werk zelf te plannen en af te stemmen met je collega’s en de school. Je weet goed hoe je kinderen kunt uitdagen en typeert jezelf als een echte aanpakker met een talent voor organiseren. Je kunt snel schakelen met diverse doelgroepen (kinderen, leerkrachten/beroepskrachten en ouders/verzorgers) waarmee je te maken krijgt en weet probleemsituaties doortastend op te lossen. Je kunt naast uitstekend zelfstandig werken ook in teamverband functioneren.

Het profiel
Wij zoeken kandidaten die voldoen aan de volgende criteria:
• HBO werk- en denkniveau en in het bezit van lesbevoegdheid: vakbekwaamheid bewegingsonderwijs via Pabo of ALO;
• (Ruime) ervaring als vakleerkracht gym;
• Verklaring Omtrent Gedrag;
• Klantvriendelijk, flexibel en proactief;
• Geldig EHBO diploma of bereid deze te halen.

Wij bieden
Naast leuke collega’s, leerlingen en een zeer afwisselende baan met ruimte voor creativiteit en zelfstandigheid, bieden wij een marktconform salaris conform de CAO Sociaal Werk (schaal 8). In eerste instantie betreft het een tijdelijke functie van minimaal 0,1 fte tot 31 augustus 2021, maar met de intentie het dienstverband bij goed functioneren te verlengen. Naar verwachting is er, indien gewenst, in het najaar de mogelijkheid om het aantal fte te verhogen (vraag en aanbod onderwijs). De toekomst van het bewegingsonderwijs in Hellevoetsluis en omgeving ziet er erg positief uit. Een vastgestelde notitie van de schoolbesturen zorgt er straks voor dat elk kind tenminste 1 les van een vakdocent gym krijgt. Dit biedt kansen bij goed functioneren. Je komt in dienst bij Stichting PUSH (afdeling Sportteam).

Enthousiast geworden?
Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren! Je motivatiebrief en curriculum vitae kun je sturen naar Jeffrey Emor, manager bij Stichting PUSH, via j.emor@stichting-push.nl
Meer inhoudelijke informatie over de functie kun je ook bij hem inwinnen. Hij is op werkdagen dinsdag t/m vrijdag telefonisch te bereiken via telefoonnummer 0181-316688.

Wij zien je sollicitatie graag vóór 31 juli a.s. tegemoet!

j.emor@stichting-push.nl