Uitleenservice

Wijkbeheer is een samenwerkingsverband tussen gemeente, PUSH, Maasdelta, Politie en bewoners. Het doel van Wijkbeheer is om de leef- en woonomgeving te verbeteren en de sociale samenhang van bewoners te bevorderen. In 2016 is de Uitleenservice van wijkbeheer gestart.

De Uitleenservice is een project dat ontstaan is door PUSH en Maasdelta. Beide organisaties leenden regelmatig spullen uit. Al deze uitleenspullen zoals tenten, banken, verlichting, muziekinstallatie etc. ondergebracht in één uitleenservicepunt bij PUSH aan de Sportlaan 1 te Hellevoetsluis.
Bewoners kunnen daar materialen lenen voor hun activiteiten. Het is bedoeld voor bewonersgroepen en niet voor particulieren of andere organisaties. Door de Uitleenservice zijn bewonersactiviteiten gemakkelijker en goedkoper te realiseren. De Uitleenservice is een vrijwilligersproject en wordt aangestuurd en begeleid door PUSH.

Aanbod

Werkwijze en spelregels
U kunt via het inschrijfformulier op deze pagina contact opnemen met de Uitleenservice (naar beneden scrollen, zie 'inschrijfformulier'). U kunt spullen lenen en reserveren die je in de lijst bij 'downloads' vindt. U ontvangt hierover een bevestiging per email. De spelregels zijn:

1. Er wordt een lijst van spullen die men leent opgesteld voor de datum die men heeft gereserveerd;
2. Er wordt een uitleenovereenkomst opgesteld;
3. Er wordt een afspraak gemaakt wanneer men de spullen kan komen ophalen en terugbrengen;
4. Men zorgt voor eigen vervoer en vrijwilligers die helpen bij het inladen en terugbrengen;
5. Ga goed met de materialen om, volg bijgeleverde instructies.
6. Bij schade veroorzaakt door niet juist gebruik is de lener aansprakelijk.
7. Schade wordt altijd direct (telefonisch) gemeld aan de Uitleenservice.
8. Bij het lenen van springkussens wordt een borg ven €25,- gevraagd. Indien het springkussen niet volgens instructie is opgevouwen, dan behoud PUSH het recht de borg na terugbrengen te behouden.

De lijst van materialen van de Uitleenservice zijn te vinden bij 'downloads' (naar beneden scrollen).

Heeft u echter een vraag, dan kunt u contact opnemen via het emailadres uitleenservice@stichting-push.nl.
U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie.

LET OP!!
Voor iedere activiteit die georganiseerd wordt in de kern Hellevoetsluis, moet een evenementen vergunning aanvraagt worden bij de gemeente Voorne aan Zee. Dit is een vereiste als u spullen van de uitleen wil gebruiken.
Deze link gaat naar het aanvraag formulier: https://www.voorneaanzee.nl/vergunning-aanvragen?origin=/evenement-organiseren-vergunning
Hulp nodig bij de aanvraag? De opbouwwerker van PUSH, Paul Deur kunt u daarbij helpen.
Contactgegevens p.deur@stichting-push.nl 06-4484 5075

Uitleen