Kindpakket VaZ

Niet iedereen heeft geld om kinderen te laten sporten of mee te laten gaan met een schoolreis. Heeft u kinderen en een laag inkomen? Dan is het Kindpakket wat voor u. Het Kindpakket is bedoeld voor kinderen tot 18 jaar en is een bijdrage in de kosten voor (buitenschoolse) activiteiten.
Klik onderaan op het logo van gemeente Voorne aan zee voor meer informatie!

NIEUWS
Stichting Leergeld heeft eind 2023 de samenwerking met de gemeente Voorne aan Zee beëindigd. Dit betekent dat inwoners met kinderen van 4 tot 18 jaar vanaf 2024 niet meer bij Stichting Leergeld terecht kunnen voor de ondersteuning waar zij misschien wel op gerekend hebben. Wij vinden het belangrijk dat de inwoners hierdoor in 2024 niet in de problemen komen. Hieronder leest u op welke manier wij het wegvallen van die ondersteuning in 2024 opvangen.

Eenmalig extra bedrag
Inwoners ontvangen een eenmalige extra vergoeding van € 400,00 per kind als zij voldoen aan onderstaande voorwaarden:

• de inwoner had in 2023 recht op het Kindpakket;
  • en het kind is in 2024 4 jaar of ouder.

Als de inwoner voldoet aan deze voorwaarden krijgt de inwoner uiterlijk eind maart het extra bedrag op de rekening. Daarvoor hoeft geen aanvraag ingediend te worden. De automatische uitbetaling geldt alleen voor het extra bedrag dat inwoners krijgen. Willen zij in 2024 ook in aanmerking komen voor het ‘gewone’ Kindpakket? Dan kunnen zij het Kindpakket via onze website aanvragen zoals inwoners dat gewend zijn.

• Krijgen inwoners in 2024 voor 1 of meer kinderen van 4 tot 18 jaar voor het eerst het Kindpakket? Ook in dat geval krijgen zij per kind eenmalig € 400,00 extra (bovenop het Kindpakket).

Extra bedrag alleen in 2024
Het extra bedrag dat inwoners krijgen is eenmalig. Vanaf 1 januari 2025 vervalt de regeling en kan alleen het Kindpakket aangevraagd worden. We hebben besloten om dit bedrag dit jaar te geven omdat de ondersteuning door Stichting Leergeld vrij plotseling is gestopt. Daardoor kan het zijn dat inwoners erop rekende in 2024 via de stichting bijvoorbeeld een fiets of laptop voor hun kind te krijgen. Het eenmalige bedrag biedt inwoners, samen met het ‘gewone’ Kindpakket, alsnog de mogelijkheid om dat voor hun kind aan te schaffen. Het extra bedrag mag ook besteed worden aan bijvoorbeeld zwemlessen, sportlessen, kosten cultuurvereniging en kosten die gemaakt worden in verband met school. Dus alle kosten die voorheen door Stichting Leergeld werden vergoed of vallen onder het Kindpakket.

Met vragen over het eenmalige bedrag kunnen inwoners contact opnemen met ons minimateam via telefoonnummer 14 0181. Het minimateam is bereikbaar tussen 9.00 en 11.00 uur.

Meer informatie klik hier
Kindpakket