Buurtbemiddelaars gezocht

Buurtbemiddeling Rozenburg Zoekt Buurtbemiddelaars

Ben Jij een Echte Verbinder? Word Buurtbemiddelaar!
Geluids- of stankoverlast, hinder van huisdieren of kinderen, parkeerproblemen, conflicten over erfscheidingen of overhangende takken, privacy kwesties of gedoe over gemeenschappelijke voorzieningen, getreiter of pesterijen. Ruziënde buren hebben last van elkaar, maar kunnen ook overlast veroorzaken voor de buurt. Burenruzies verminderen het woongenot en de leefbaarheid in de buurt. Jij kunt het verschil maken!

Van Tegen Elkaar, Samen Tegen het Probleem
Vanuit stichting PUSH zijn we op zoek naar vrijwilligers in omgeving Rozenburg die zich willen inzetten als buurtbemiddelaar. Als buurtbemiddelaar help je buren om hun problemen met elkaar op te lossen. Je luistert naar beide kanten en begeleidt hen om samen een oplossing te vinden. Hierdoor ontstaat er ruimte voor begrip en kan een positieve leefsfeer worden hersteld. Dit doe je niet alleen; je gaat altijd op pad met een ervaren collega buurtbemiddelaar.

De Kracht van Buurtbemiddeling: Jouw Rol
Als buurtbemiddelaar luister je en ondersteun je beide buren. Je begeleidt het proces en bereidt hen voor op een bemiddelingsgesprek met elkaar. Waar nodig denk je constructief mee om buren tot afspraken over hun situatie te laten komen. Je doet belangrijk werk voor hen én de buurt!
Met empathie, luisterbereidheid en een vleugje creativiteit en humor help je buren om tot constructieve afspraken te komen. In jouw rol ben je altijd neutraal, onpartijdig, respectvol en positief. Andere belangrijke eigenschappen zijn: goed luisteren, samenvatten en doorvragen.

Flexibel en Impactvol Werk
Draag bij aan een vredige buurt voor iedereen. Je kunt de werkzaamheden afstemmen op jouw eigen agenda en zelf afspraken inplannen met collega’s en buren. Ervaring met bemiddelen of mediation is een pré, maar absoluut geen vereiste.

Wat mag je van PUSH verwachten?
Je komt in een enthousiast en toegewijd team. Wij bieden je een gratis professionele training buurtbemiddeling, waar je de fijne kneepjes van het vak leert. We begeleiden je tijdens de werkzaamheden en bieden een aantal keer per jaar teambijeenkomsten en andere trainingen aan. Reis- en andere onkosten worden vergoed.

Sluit Je Aan en Maak het Verschil!
Heb jij een hart voor Rozenburg en draag je graag je steentje bij? Solliciteer nu als buurtbemiddelaar en sluit je aan bij ons team! Neem vrijblijvend contact op met PUSH via r.vandenboom@stichting-push.nl

We kijken naar je uit!