Coronavirus en nu?

Update 4 juni 2020

Halverwege maart jl. besloten wij vanwege Covid-19 om alle activiteiten uit te stellen of anders te organiseren. De medewerkers hebben in deze periode de mensen via de digitale weg proberen te bereiken. Zo zijn er tal van videofilmpjes met beweegtips van het Sportteam gedeeld voor peuters, basisschoolkinderen en ouderen, het Kindteam heeft de doelgroep zoveel mogelijk op afstand weten te bereiken, Team Jeugd heeft veelvuldig online workshops aangeboden, er zijn extra ambulante rondes geweest, zijn er sport- en spelmiddagen voor noodopvangcentra op heel Voorne (5 locaties) aangeboden, er werd sport- en spelmateriaal beschikbaar gesteld die men kon lenen, er werd vanaf mei jl. alternatief gymmen aangeboden, de sportclubs zijn met de opstart weer op weg geholpen, we zijn met kinderen uit Brielle en Westvoorne wezen bakken voor de mensen die ze in deze periode zo moesten missen, zijn er tal van online DJ party’s georganiseerd en werden de bewoners van zorgcentra aangenaam verrast met een muziekfeest op afstand, etc. Kortom, we hebben in deze periode niet stilgezeten.

De getroffen maatregelen beginnen hun vruchten af te werpen en daarom vinden er steeds meer versoepelingen plaats. Dit is ook van toepassing op de activiteiten van onze organisatie en samenwerkende partijen. Vanaf 8 juni a.s. gaan de scholen en de kinderdagopvang organisaties volledig open en een groot gedeelte van onze reguliere activiteiten zullen dan ook weer (geleidelijk) starten. Klik hier voor een overzicht van het aanbod (kies de gewenste gemeente).
Voor het naleven van de belangrijkste basisregels verwijzen wij u naar de site van de Rijksoverheid.
Ook zijn vanaf dinsdag 2 juni de buurtkamers open voor maximaal 30 bezoekers. Hierbij geldt dat;
- Koffiemomenten vrij toegankelijk zijn gehouden (zonder aanmelden), waarbij de vrijwilligers registreren;
- Activiteiten alleen onder aanmelding/ op afspraak kunnen opstarten.
Ook in het cultuurhuis kunt u weer telefonisch terecht voor vragen over vrijwilligerswerk op onze gebruikelijke spreekuren 0181-390607. Langskomen kan alleen op afspraak voor een korte vraag of iets af te geven.
Elke afdeling maakt gebruik van beschikbare protocollen. Op deze manier willen wij de veiligheid voor iedereen waarborgen.

Wanneer blijf je thuis?
Iedereen die gezond is kan naar de activiteit komen. Men blijft thuis bij: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 graden Celsius) of koorts. Bij 24 uur klachtenvrij is men weer welkom. Men blijft ook thuis als er iemand anders in huis verkouden is en koorts heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, is men weer welkom.

Instructies van medewerkers en vrijwilligers dienen te allen tijde opgevolgd te worden.

Aanbod

Hieronder een overzicht van verschillend aanbod, denk aan hulp in zorg of huishouden, beweegtips voor thuis en buiten, maar ook van aanbieders met leuke (online) workshops!!

RTC zomerlessen!

Scouting Geysendorffer