Slide background

Slide background

Ouderen, volop

in beweging

Vrijwilligerswerk door jongeren van Helinium in samenwerking met Centrum Vrijwilligerswerk Hellevoetsluis/PUSH heeft veel mensen, van jong tot oud veel plezier bezorgd. De leerlingen waren actief op een beauty dag bij de Herbergier, waar ouderen wonen, regelden een heerlijke lunch voor bewoners en deelnemers bij Zuidwester en verzorgden Kabouterlessen op de Kinderboerderij. Maar ook organiseren van een bingo in het Hart van Hellevoet en gidsen op de Buffel en Noordhinder. Vooral de speelmiddagen in de verschillende buurten werden druk bezocht bij Buurthuis de Ploegschaar, de Buurtkamer in de Bremstraat en in het Wilde Weide Speelbos aan de Atalanta. Het Schrijverke kon ook rekenen op een ploeg enthousiaste leerlingen en creativiteit van Stichting Dogma en hulp aan de doeken van Korenmolen de Hoop.

Een kijkje in de maatschappij, leren wat ervoor komt kijken als je iets moet organiseren en misschien wel de vrijwilligers van de toekomst. www.centrumvrijwiligerswerk.nl

Op het Vrijwilligersterras georganiseerd door de gastvrouwen Petra en Nel van Centrum Vrijwilligerswerk Hellevoetsluis/PUSH staat op donderdagmorgen 6 juli vanaf 10.00 uur nog 1 x de koffie klaar in het Hart van Hellevoet/Voornesteyn aan de Eik. Bewoners zijn welkom uit Voornesteyn en de Vliedberg, maar ook iedereen, die in de wijk woont.

Een echt terras bij mooi weer en voor de liefhebbers een kennismaking en rondrit in de Shuttledienst Voorne Putten. Een gratis verbinding tussen de toeristische attracties in Hellevoetsluis, waaraan vele vrijwilligers meewerken. Vrijwilligers worden er ook nog op vele gebieden gezocht zowel voor ouderen als het werken met kinderen, musea en in boeiende bestuursfuncties. Misschien vindt u het maatje tijdens het terras voor de gezelligheid. Vele afspraken worden ter plekke gemaakt vooral nu in de Vesting de komende zomer veel te doen is. Altijd leuker om dit met iemand samen te doen.
Vraag informatie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of loop op 6 juli binnen bij Voornesteyn. (let op schuifdeuren lijken gesloten, maar we zijn echt aanwezig!).

Deze week behaalden 27 enthousiaste vrijwilligers het certificaat AED. Zij volgden 2 trainingsavonden georganiseerd door Centrum Vrijwilligerswerk Hellevoetsluis/PUSH onder deskundige begeleiding van de EHBO Hellevoetsluis. Gezien de huidige temperatuur een hele opgave en daarom petje af voor de cursusleiders en de vrijwilligers. Meer mensenlevens kunnen worden gered door daadkrachtig en juist optreden. De vele vrijwilligersorganisaties die Hellevoetsluis rijk is werken aan kwaliteit.

Ook vrijwilliger worden of aan trainingen meedoen?
Kijk op www.centrumvrijwilligerswerk.nl bij vrjjwilligersacademie.

Woensdag 14 juni de Buitenspeeldag Bloemen en Plantenbuurt

Locatie: Bremstraat 3 Buurtkamer Ons Midden

Van: 1330 uur tot 16.00 uur

Programma: Op straat: Oud Hollandse Spelletjes, Knutselen, Schminken,

stoepkrijttekenen, stoomtreintje, springkussen, twisterspel

en bewonersterras.

Op sportplein: Opblaasbare Pannavoetbalkooi en diverse bal- en pleinspelletjes.

Organisatie: SBO, vrijwilliger Buurtkamer Ons Midden, leerlingen maatschappelijke  jongerenwerk DOCK,

Sporteam en opbouwwerk PUSH.

EXTRA:

Informatietent van Wijkbeheer en Uitleenservice voor bewoners over subsidie voor bewonersactiviteiten

en spullen die men gratis kan lenen voor een buurtactiviteit.

Subcategorieën

Sportteam PUSH organiseert in opdracht van gemeente Hellevoetsluis samen met sportaanbieders, scholen, buurtorganisaties, vrijwilligers en andere instellingen diverse sportstimuleringsprojecten en activiteiten op scholen en in de wijken voor jong en oud. Het Sportteam verzorgt tevens het bewegingsonderwijs voor basisscholen uit Hellevoetsluis en Rockanje.

‘Sport beweegt Hellevoetsluis’
Sport wordt steeds belangrijker voor de samenleving. Voor veel mensen vormt deelname aan sport een doel op zich. Sport is immers leuk! Het bezorgt je plezier, ontspanning, daagt je uit om grenzen te verleggen, bezorgt je een goed gevoel en sociale contacten. In toenemende mate bestaat er echter aandacht voor de inzet van sport als middel voor het realiseren van doelen op diverse sociaal maatschappelijke terreinen.